tirsdag 1. juli 2014

På dagen idag...

...er det 8 år siden vi overtok Skogland.

8 år med mye jobb... og vi holder forsatt på!
Denne sommeren får hønehuset en liten "facelift" ved hjelp av litt maling. Taket får vente ei stund til. En presenning holder taket tett midlertidig.


Her var det ikke mye maling igjen på veggene, så jeg prøvde meg med komposisjonsmaling for første gang!
 (Jeg kokte ikke selv, men kjøpte ferdig maling.)
Fantastiske greier! 
Skulle gjerne brukt komposisjonsmaling på resten av de røde bygningene våre også, men der er det brukt nyere maling så da får vi fortsette med det.


Et annet av sommeren/høstens prosjekter er å få låvetaket tett. 
Stillasje er på plass, så da er det vel lov å si at vi er igang??!


Samtidig passer vi på å få smurt på litt maling her også.


Ellers holder jeg forsatt på med verandaen da...
BARE
 56 små glassruter igjen å kitte utvendig nå!!!



post signature

2 kommentarer:

  1. Så flinke dere er! Skifter kledning på hus, ordner tak, maler og kitter, dere har jammen nok å gjøre. Skogland kunne nok ikke kommet i bedre hender:-)

    SvarSlett
  2. Åh så flott med gamle småbruk....alltid noe å bruke fritiden på....her hos oss skal også låven få ett lite strøk med maling....taket er tett, men skulle ha vært skiftet ut...slik kan jeg fortsette i det uendelige..... :) flott at dere tar vare på de gamle bygningene....ha en fin kveld....

    SvarSlett

Så hyggelig at du tar deg tid til å besøke Skogland! Blir veldig glad om du legger igjen en liten hilsen.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails