torsdag 17. juni 2010

Fru K står inne og maler i finværet :(


Badet får sine etterlengtede malingsstrøk!
Og jeg må stå på som bare rakker'n før ungene får ferie...
for da er det ikke enkelt å holde på med sånt arbe'!
Da får jeg nøye meg med maling av møbler og siste bryggerhusveggen...
før det er kjøkkeninnredningen sin tur, når skolen begynner igjen til høsten.

Planene er enkle å legge! Det er verre å få utført de...  ;)

Nok om det!... Jeg må si jeg er enig med Halvor Bakke når det gjelder maling og glansgrad.
Hvorfor i alle dager skal vi nordmenn  på død & liv male veggene blanke (når ingen andre i Europa gjør det...) ??

Mal veggene matte! Og la lister og tak være blanke eller halvblanke! :)

Husk også at blank maling fremhever ujevnheter. Mens matt maling skjuler...



Så et lite tips:

På slike plast-ventiler følger det med en liten plastdings til å ha i enden på snora.
De er jo helt ubrukelige! For de veier så lite, at det ikke er nok til å strekke ut snora (som har blitt krøllete i innpakningen) engang.

Dette løste jeg ved å henge et tyngre prismehjerte i enden av snora i stedet.
Det funker som bare det, og er MYE penere å se på :)

Ha en fin dag da dere!

-Fru K-

5 kommentarer:

  1. hei.
    åå så nydelig på deres lille veranda,elsker den,
    å så enig med deg,matte vegger er flott,har begynt å bruke matt mer jeg å,har malt noen dører å vegger med det,ble såå fint..
    moro å male,ja du vet når sola skinner det er da vi svinger malekosten får energi,på gråværs dager er det best å gjøre annet,en blir lat..iallefall jeg.
    ønsker deg en herlig dag vidre.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. Ja det er utrolig hvor lett det er å legge planer, men for et styr med å få de gjennomført :)) Så lurt og fint med den prismen :))
    -Synnøve-

    SvarSlett
  3. Genialt! Jeg har masse smykkesteiner - hjerter og sånn, som jeg kjøpte i et anfall av lage-smykker-selv-lyst. De kan brukes på ventilene! Takk for ideen! Håper du fikk nytt sola litt i dag også! Jeg har tilbragt dagen på ei brygge ved Krøderen med gode kolleger og masse reker. En perfekt dag! Ha en strålende kveld!

    SvarSlett
  4. blir helt sikkert kjempefint på badet deres :)

    Og jeg er helt enig i matte vegger ;)

    Har en award til deg hos meg :)

    god helg og klem

    SvarSlett
  5. Flink du er:) Spent på å se badet ferdig! Det var ikke noe dumt tips med å bytte ut knotten på ventilator snora, skal jeg legge meg på minne ja;)

    Ønsker deg en fin helg!

    SvarSlett

Så hyggelig at du tar deg tid til å besøke Skogland! Blir veldig glad om du legger igjen en liten hilsen.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails