onsdag 10. november 2010

Vinyl??... *skeptisk*

Jeg er i grunnen litt skeptisk til å bruke vinyl...
Da jeg utdannet meg til interiørkonsulent ble vi opplært til å IKKE bruke materialer som utgir seg for å være noe annet enn det virkelig er! Altså : vinyl og laminat = fy!
Og i gamle hus er det enda mer fy synes jeg.

Linoleum og parkett er helt greit, for det er jo tross alt
  naturmaterialer...  :)
(Tror mange bruker disse betegnelsene litt om hverandre? Vinyl & linoleum, laminat & parkett...Eller tar jeg helt feil?...) Nok om det.

Jeg har funnet et par fine vinylbelegg hos
Forbo Flooring
som faktisk kunne passet inn i et gammelt hus! (Stilmessig ihvertfall...)

Novilon Piso

Ruta

Et litt enklere alternativ enn hva jeg valgte på mitt kjøkkengulv! :P


Novilon Scandinavia

Portazul

 Likner veldig på de gamle betongflisene jeg er så forelsket i! Bare myyye billigere!

Foto:  Forbo Flooring

Flotte og billige alternativer. Men allikevel; liiiitt skeptisk!...hihi!



post signature

10 kommentarer:

  1. Hei hei,

    Enig med du, tror de fleste bruker vinyl og linoleum om hverandre. Jeg har nærmest vokst opp i en teppe/gulvbeleggbutikk, så jeg vet forskjellen...ha ha ha....
    Det er utrolig mye fint i vinylbelegg nå (i forhold til før) Vi har f.eks et herlig vinylbelegge MED struktur (ser ut som heltre) på soverom og på kontor. Det er ganske godt og varmt også.
    Det belegget som ser ut som gamle fliser var jo bare ufattelig fint!
    I want - men da må jeg ha nytt gammelt hus også..ha ha ha...

    Her er forresten bloggen til min kjære mor (teppebutikk): http://teppesenteret.blogspot.com/

    Der kan de nok også gi deg noen tips på andre belegg/leverandører etc.

    Ha en fortreffelig aften :-)
    Klem W

    SvarSlett
  2. Hihi, jeg skjønner så alt for godt hva du mener. Men noen vinylbelegg er ganske fine, og noen laminatgulv er også fine, selvom jeg nok deler dine tanker om å bruke naturmaterialer og det originale.

    Vakre belegg du har funnet, da :)

    Ha en fin kveld. Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  3. hei.
    nydelige belegg du har funnet.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  4. "Flisebelegget" var lekkert og minte meg egentlig om gamle belegg! Det verste med laminat synes jeg er at det, i motsetning til tre, er så kaldt å gå på. Av og til må man også tenke litt praktisk, og da kan vinyl være et godt alternativ. Dessuten vil det jo alltid kunne byttes ut siden.

    SvarSlett
  5. Så fine de var, selv om jeg egentlig er en anti-"rute"-person syns jeg de her var veldig fine!

    Kjempekoselig blogg du har. Tok meg friheten til å legge meg til som følger så jeg kommer gjerne tilbake på besøk!:)

    SvarSlett
  6. Er vel til en viss grad enig, men det er kommet mer og mer tilbake igjen, å det ser jeg ingenting galt med:)
    Jeg skal selv pusse opp vaskerommet og tenker det vil være billig og praktisk med belegg. Disse du har funnet var nydelige. Har allerede sendt dem en forespørsel:) Takk for tips. I jobben har vi kun brukt Tarkett sine belegg, men de har ikke så stort utvalg.
    Ha en fin dag.
    Klem J.

    SvarSlett
  7. HEI! Jeg har sett at du har lett etter noe annet enn lysekrone over spisebordet (!) og at du lånte med deg en lampe fra Lene Bjerre med hjem. Du ville ha en ledning som ikke var svart. Kanskje jeg har funnet den perfekte lampe for deg? Jeg falt iallfall pladask for denne : http://bolig-stil.com/interioer/lamperiet/paxo.html
    Med stoffledning og det står at den gir et veldig godt lys :)

    SvarSlett
  8. Igrunn helt enig med deg, både litt skeptisk også var det flott! :-) Ha en super kveld! Klem

    SvarSlett
  9. Er enig med deg og skeptisk til det, men var noen flotte forslag du har funnet frem til:) Egentlig litt moro at du har laget ett innlegg med dette for jeg og samboeren diskuterer å legge vinyl i stua ikke fordi jeg har kjempe lyst på det akkurat, men denna stakkars bamsen vår på firebein klarer ikke å bevege seg på gulvet som er der nå:( Er som å se bambi på glattisen så får så vondt av han, så spørs om det ikke blir en midlertidig løsning til vi skal begynne å endre på planløsningen i 1 etg..

    Ønsker deg en flott uke!

    Klem

    SvarSlett

Så hyggelig at du tar deg tid til å besøke Skogland! Blir veldig glad om du legger igjen en liten hilsen.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails