tirsdag 18. juni 2013

Det er ekstra ålreit å komme hjem fra jobbhelg...



...når du kommer hjem til dette synet:

Instagram@fruskogland

Første steg på veien mot 

LYSTHUS på tunet!!!

Men smør dere med tålmodighet, for dette tar nok litt tid ;)

Låven har nemlig førsteprioritet i sommer/høst.
 Den skal rettes opp ordentlig. Og taket skal tettes.

Så bare vi får støpt plata til lysthuset får vi være fornøyd.
Gulvet skal nemlig flislegges med
til slutt.

(Så det er bare å begynne å spare!...) 

Hovedhusets gamle vinduer og dør har vi spart på for å bruke det på dette planlagte lysthuset.

Lysthuset skal være hvitt med gråblå dør og skiferlignende shingel på taket.

Inne blir det som nevnt Historiske fliser på gulvet, og et brunmalt gammelt rundt bord med dreide bein skal få plass der. 


Gleder meg til afternoon-tea der inne, en vakker dag... :)


post signature

8 kommentarer:

  1. Ja, er utrolig artig når man er i gang med lysthuset! Det blir nok veldig bra med historiske fliser på gulvet. Jeg har malt ruter på gulvet i vårt lysthus. :)

    SvarSlett
  2. Lysthus/hagestue står på ønskelisten her også. Litt dissens mellom mannen og meg om det er lurt å bruke de gamle vinduene.

    God ide med den fine takshingelen.

    SvarSlett
  3. Så flott lysthuset ditt blir(ser det for meg)...jeg holder på å bygger meg drivhus av gamle vinduer og den gamle inngangsdøra til huset....går i sakte tempo her også, men det blir det blir, engang..... :)

    SvarSlett
  4. Åå, så fint det kommer til å bli!!! :-) Må bare si takk for at du fikk meg til å oppdage instagram, det er så enkelt og genialt, akkurat som du skrev på bloggen din da du akkurat hadde fått det, og jeg ble nysgjerrig og måtte sjekke ut ;-) Ha en strålende dag!! Klem

    SvarSlett
  5. ÅÅ, så flott dette ble! Dere er vel flinke *klapper* ELSKER flisene;))


    Ha en fortsatt fin uke, søte! Og en strålende sommer:)
    STOR KLEM
    anette

    SvarSlett
  6. Å, det kommer til å bli såå fint! Herlig å ha et prosjekt som dette som en kan glede seg til står ferdig :-)Blir supert med flisene på gulvet da. Vi vil gjerne ha slike på badet i Lunden, men det er jo et økonomisk løft... Godt vi ikke har så stort bad ;-)
    Lykke til med både låve og lysthus!

    Klem Mona

    SvarSlett
  7. Ja, dette blir nok lekkert!! Gleder meg til å se. Her er det også Lysthus-planer. Her er vi ikke kommet lengre enn til å stikke ut tomta, for her er det garasjen som skal prioriteres først. Men det blir, det blir... Sukk.
    Ønsker deg en fantastisk midtsommershelg!
    Titti-klem

    SvarSlett
  8. Høres helt herlig ut! Slike lysthus av gamle vinduer og dører er de fineste synes jeg. Mye sjarme og flott med gjenbruk. De glisende er jo bare så fine!

    Lykke til med både låve og lysthus.

    Gry K

    SvarSlett

Så hyggelig at du tar deg tid til å besøke Skogland! Blir veldig glad om du legger igjen en liten hilsen.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails