lørdag 24. juli 2010


De små kyllingene våre har nå vokst seg store, og hanene har begynt å gale!
Hihi...det er latterlig å høre på de de første gangene altså :) Så falske i målet vettu...

Tidligere har vi bare hatt klukkende høner...men det er jammen litt koselig med disse hanene som stolt galer kykkelikyyy også :)

Så får vi bare håpe de to hanene vi har valgt å beholde, klarer å passe på den viltre høneflokken ;)



-Coral Dawn-

 Ser forresten at jeg stadig får nye følgere! *glad*  
Tusen takk for at dere har lyst til å titte innom her på Skogland av og til!

Og takk til alle dere søte mennesker der ute som legger igjen koselige kommentarer hos meg! Det er superkoselig, og jeg setter stor pris på hver eneste en!

Ha en forsatt deilig helg, med masse sol & varme!!



post signature

2 kommentarer:

  1. Så artig med de hanene, er vel mye kykkeliky der i gården. :) kanskje jeg skulle hatt meg noen tupper i portrommet, hihi..

    SvarSlett
  2. Det er bra for hønene å ha hane. Faktisk bør man ha minst en hane pr 25 høner. Grunnen er at hanen samler en hønseflokk til en "familie" hvor hønene kjenner igjen alle individene og kjenner seg hjemme. I flokker med over 100 høns har ikke hønene mulighet til å kjenne hverandre igjen og ender faktisk opp med å virre rundt og ikke kjenne igjen noen. Lykke til med hønseholdet videre!

    SvarSlett

Så hyggelig at du tar deg tid til å besøke Skogland! Blir veldig glad om du legger igjen en liten hilsen.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails