torsdag 8. august 2013

STUE 2009 vs 2013


Tenkte å vise dere noen "2009 vs 2013" -innlegg i tiden fremover
 av alle rommene i huset vårt.
 Dette året holder jeg (bl.a) på med å friske opp alle malte flater innvendig, siden all kremfargen vi malte med da vi flyttet inn i 2006 har blitt veldig gulnet og sotet. Vi hadde kort tid på oss fra overtakelse til innflytning, derfor malte vi alle vegger og gulv i samme farge dengangen.
Nå er det ikke lenger like "sukkersøtt" med blondegardiner & annet fjas.
 LESS IS MORE! Selv om det er vanskelig i et lite hus...

FOTO Sveinung Bråthen 2009

Veggene har nå skiftet farge fra NCS-kode: 0503-G90Y
til GRÅ SKIFER 5502-Y
En mørk grå farge med bittelitt gult i, som fint lar seg kombinere med beige toner.

 
Møblene er de samme gamle.
 


FOTO Sveinung Bråthen 2009

 
Gulvene er nå malt i SKUMRING S1000N
En helt lys nøytral gråtone.
 


post signature

8 kommentarer:

  1. Morsomt å se forandringen:) Var veldig fint før, men også veldig fint nå:)

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  2. Det var bare helt nydelig som det var før,men likevel;den gråfargen gjorde susen gitt!Så tøft,stilig og koslig på samme tid :))) Skal jammen passe på å få med meg de andre rommene hos dere fremover,så gøy å se forandringene!!!
    Takk for koslig kommentar hos meg forresten,sier meg så enig,så enig!!!!
    Flott hvordan du selv har bevart de gamle flotte tømmerveggene,skal i det gir stuen sjel!!!
    Toveklem :)

    SvarSlett
  3. For en forvandling! Nydelig farge, detaljene kom så fint frem :) likte så godt det bildet over det lille hvite bordet :)

    SvarSlett
  4. Veldig fin farge. Her er det ikke bare fargebytte, men også et stilbytte. Det skal bli spennende å se flere rom.

    SvarSlett
  5. Likte stue av både 09 og 13, men den gråtonen fikk virkelig frem strukturen på tømmerbjelkene og panelet. Tenk at gråtoner kan gjøre en stue så lun og koselig! Du har et vakkert hus. Er alltid hyggelig å følge bloggen din. Vi har selv et hus fra 1850, og vurderer virkelig å male de hvite veggene grå etter å ha sett hvor fint det ble hos deg. Ha en god helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hyggelig å kunne inspirere! Jeg angrer ikke på at jeg tok det valget, selv om mange var skeptiske da jeg fortalte at den lille stua vår skulle bli mørk grå ;) Med 3 sydvendte vinduer og ei verandadør kommer det nok dagslys inn, og noen mener faktisk at stua virker større nå en før! Riktig god helg til deg også!

      Slett
  6. Pen blogg. Nydelige bilder.
    Drømmer du fortsatt om Aga ovn? Jeg er så glad i min Aga at fikk lyst å skrive om det.
    Hilsen fra Jolanta

    SvarSlett
  7. Takk for det Jolanta! Jeg, som deg, synes også ovnene er vakre interiørelementer. Og drømmen er selvfølgelig både en AGA og kakkelovn. Men det er nok dessverre ikke plass nok i vårt lille tømmerhus. I tillegg er det jo dyre ovner, og vi må prioritere andre ting først her på bruket. Men om vi en vakker dag skulle få til å bygge et større hus i hagen her på Skogland, er valget om ovner ganske enkelt!

    SvarSlett

Så hyggelig at du tar deg tid til å besøke Skogland! Blir veldig glad om du legger igjen en liten hilsen.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails