søndag 23. august 2009

Hekta?

Jeg klarer visst ikke holde meg unna...hihi... Herr K har fått besøk ute på tunet. Det er kvelden og mørkt, så det blir ikke gjort noe mer fornuftig i dag allikevel.


Så jeg har satt meg godt til rette i sofaen under yndlingspleddet. Lagd meg en deilig kopp te, satt frem nyplukkede blomster fra hagen og tent stearinlys :)


Her kommer noen oversiktsbilder fra hagen, som noen av dere har etterlyst ;)






Skogland er på ca 4 mål, med hovedhus, låve, bryggerhus, hønsehus og er gammelt grisehus som nå har blitt leikestue.



Steinbordet og de hvite benkene er lagd av "far i huset". Han var smed og levde fra 1868-1945.



"Gulle" den gamle damen vi kjøpte huset av, bruker nå bryggerhuset som feriested. Det er så koselig når hun kommer. Hun er en fantastisk dame på 86 år, som husker alt av Skoglands historie. Den deler hun heldigvis med oss, så en vakker dag har jeg lyst til å samle det i en liten "historiebok".



Låven ble satt opp i 1912. Den kom på 1780,31kr! Muring av fjøset kom på 130kr. De som hjalp "far i huset" med byggingen fikk 3,- og 4,- kr dagen.



Det firkantede bedet utefor hovedhuset er under oppføring. Det er her jeg plantet de nydelige rosene jeg fikk av mamma. Planen er å ha store grå Rådhus steiner rundt, og en Buksbom-kule i hvert hjørne.



Bak bryggerhuset ligger hønehuset, og drivhuset jeg har fått etter min mormor og bestefar. Fint å kunne gå ut i hagen og forsyne seg av Markens grøde.





Fikk et vakkert besøk på sommerfuglbusken her en dag...



Nå nærmer det seg høsten...

Sopp dukker opp i plenen, rognebæra er rød og fin. Eplene er snart klare til å høstes.

Noen fugler har lagd rede i det ene epletreet...

Heldigvis er det fortsatt noen vakre blomster i hagen :)

Nå får jeg ta kvelden...

Fru K

2 kommentarer:

  1. Ååååå så nydelig hage og plass dere har!
    Utrolig kjekt må det være å få høre om historien til plassen!
    Syns absolutt du skulle skrive bok om det!
    Kjekt for de som kommer etter også;)
    Ha en fin kveld;)
    Klem fra Maja

    SvarSlett
  2. dere har en super duper deilig plass....

    SvarSlett

Så hyggelig at du tar deg tid til å besøke Skogland! Blir veldig glad om du legger igjen en liten hilsen.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails