søndag 9. august 2009

Snart første skoledag



Nå nærmer det seg Prinsessas første skoledag! I den anledning har jeg vært på låven og funnet et lite bord og en gammel stol, som hun kan bruke til pult inntil videre.


Barna deler rom foreløpig, men vi har planer om å sette opp en lettvegg en vakker dag, så de får hver sin lille hule.


Men det ene drar det andre med seg vettu..så det blir vel ikke gjort med det første. Da jobben først skal gjøres ser vi oss nødt til å isolere tak og gulv samtidig, og rive en bod. Så det gamle tregulvet skal rives, stubbloft fjernes og ny isolasjon og gulvbord må på plass. Boden skal innlemmes i det en rommet, og isolasjon i taket må til..nå er det bare luft! Så det blir igrunn en ganske omfattende jobb.




Bordet jeg fant på låven var mørk brunt, så det har jeg malt hvitt. Men stolen har jeg ikke gjort noe med. Den får være naturlig shabby.


Har også malt et gammelt treskap lagd i 1952. Dette har nå kommet på plass på barnerommet, og brukes til oppbevaring av spill og leker.




På skapet ligger barnas pledd fra Mossi Suss. Hver pledd har en lyseblå merkelapp med hvit skrift, og der står det så fint;


Precious Child


You are a wonderful creation,

special in every way.

You make our life happy and meaningful.

We are so blessed to have you in our lives.



Jeg og min kjære mor var en tur på Plantasjen idag, der fant jeg noen nyyydelige roser *dåne*. Jeg klarte ikke dra hjem uten ;) så jeg var så heldig å få 2 stykker av henne! De heter Swany, og nå har jeg plantet de i et nytt bed som er under oppføring.



Fru K



1 kommentar:

  1. Helt enig, en nydelig rose!
    Fin blogg, forresten! Artig historie å lese, om hvordan dere overtok eiendommen.

    SvarSlett

Så hyggelig at du tar deg tid til å besøke Skogland! Blir veldig glad om du legger igjen en liten hilsen.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails